سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی پروپیلن

 

ست لوله پلی پروپیلن:

بسته به ترکیب مواد، انواع لوله پلی پروپیلن زیر شناسایی شده است:

لوله پلی پروپیلن PPH   یک هموپلیمر پلی پروپیلن پلاستیکی سخت است. مقاومت کمی در برابر دماهای بالا دارد، بنابراین فقط در شبکه های آب سرد، تهویه و سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.

لوله پلی پروپیلن PPB یک پلیمر بلوک پیچیده از پلی پروپیلن و پلی اتیلن است. با کشش بالا، پایداری حرارتی کافی متمایز می شود. به همین دلیل از لوله پلی پروپیلن PPB برای سیستم گرمایش از کف استفاده می شود. همچنین شبکه های آبرسانی، سیستم های تهویه، لوله های صنعتی نیز از موارد کاربرد این نوع از لوله می باشد.

لوله پلی پروپیلن PPCR حاوی یک پلی پروپیلن تصادفی است که متشکل از مولکول های اتیلن در یک زنجیره مولکولی است. لوله های ساخته شده از این ماده می توانند به عنوان سیستم های تامین آب گرم و گرمایش با حداکثر دمای خنک کننده 70 درجه سانتیگراد استفاده شوند.

هموپلیمر پلی پروپیلن مقاوم در برابر شعله: PPS مناسب ترین ماده برای تولید لوله برای سیستم های گرمایشی می باشد و تا دمای 95 درجه سانتیگراد را تحمل می کند.

رنگ لوله های پلی پروپیلن:

لوله های پلی پروپیلن را می توان در چهار رنگ سفید، خاکستری، مشکی، سبز تولید نمود. رنگ بستگی به ترکیب و ویژگی های محصولات لوله کشی دارد که دامنه کاربرد را تعیین می کند.

لوله پلی پروپیلن سفید و خاکستری به طور گسترده ای برای نصب کلیه لوازم خانگی از جمله سیستم های گرمایش و آبرسانی استفاده می شود. محدودیت استفاده از لوله های پلی پروپیلن سفید مقاومت کم آنها در برابر یخ زدگی است که اجازه استفاده در شرایط بیرونی را نمی دهد. لوله پلی پروپیلن سفید همانند لوله های خاکستری دارای مزایای زیر هستند:

توانایی مدیریت حجم کاری سنگین.

مقاومت شیمیایی و حرارتی بالا.

ثبات قابل توجه.

نصب آسان در فروش.

لوله های پلی پروپیلن مشکی برای نصب سیستم های زهکشی استفاده می شود. به لطف استفاده از افزودنی های خاص، لوله پلی پروپیلن مشکی دارای ویژگی و مزایای زیر هستند:

مقاومت بالا در برابر مواد جامد.

افزایش ویژگی های قدرت.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش.

ماندگاری و طول عمر بالا.

لوله پلی پروپیلن سبز ارزان ترین و پر مصرف ترین نوع محصول هستند. از لوله پلی پروپیلن سبز برای سیستم های آبیاری در خانه ها و کلبه های خصوصی استفاده می شود.

لوله های پلی پروپیلن آب بندی شده:

نوع خاصی از لوله های راه راه از پلی پروپیلن ساخته شده است. آنها برای ایجاد سیستم های زهکشی، سیلابها، فاضلاب استفاده می شوند. لوله پلی پروپیلن کاروگیتی برای پذیرش فاضلاب در دمای 60 درجه سانتیگراد و قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت دما تا 100 درجه سانتیگراد طراحی شده اند. امروزه لوله های دولایه از پلی پروپیلن ساخته می شوند. لوله های پلی پروپیلن کاروگیت دارای مزایای زیر هستند:

·         مقاومت شیمیایی بالا.

·         مقاومت حلقه سطح بالا.

·         خواص دی الکتریک عالی.

·         حفظ جریان بالا در طول عمر خود.

·         مقاومت بالا در برابر سایش حذف.

·         زندگی طولانی.

مشخصات نصب لوله پلی پروپیلن:

نصب لوله های پلی پروپیلن به روش پلی استایرن حرارتی انجام می شود. محتویات با حرارت دادن قطعات با استفاده از آهن لحیم کاری مخصوص تا دمای 260 درجه سانتیگراد گرم می شوند و پس از آن به سرعت متصل می شوند. هنگام کار با لوله های پلی پروپیلن، توجه به الزامات فن آوری برای زمان گرمایش مهم است که به شرایط زیر بستگی دارد.

قطر لوله های متصل.

دمای محیط.

عرض نوار جوش.

گرمایش ساختار پلاستیکی لازم را برای مواد فراهم می کند که چند ثانیه طول می کشد. بنابراین، هنگام بررسی، تنظیم سریع گره اتصال در موقعیت صحیح قطعات اتصال بسیار مهم است. همچنین مهم است که از گرمای بیش از حد جلوگیری شود که می تواند به لوله های پلی پروپیلن آسیب برساند.

بهترین زمان برای گرم کردن لوله های پلی پروپیلن با قطرهای مختلف در هنگام مونتاژ:

در قطر 20 میلی متر: 8-9 ثانیه.

در قطر 25 میلی متر: 9-10 ثانیه.

در قطر 32 میلی متر: 10-12 ثانیه.

همین زمان برای تعمیر اتصال مورد نیاز است. اگر این نیاز برآورده نشود، ممکن است آسیب مفصلی رخ دهد که می تواند منجر به پوسیدگی و وارفتگی لوله شود.

فروش لوله پلی پروپیلن

گروه صنعتی پایپ گستر لوله و اتصالات پلی پروپیلن را مستقیما از کارخانه به دست مشتریان خود می رساند. در اینجا شما این فرصت را دارید که طیف گسترده ای از لوله پلی پروپیلن با کیفیت بالا را سفارش دهید که برای عملکرد پایدار و قابل اعتماد در سیستم های گرمایش ایده آل هستند. در عین حال قیمت های مناسبی داریم.

لوله های پلاستیکی از دیرباز جایگزین خوبی برای محصولات فولادی بوده اند. این محبوبیت به دلیل استحکام و دوام مواد پلیمری است. علاوه بر این، لوله های پلی پروپیلن ساختار یکپارچه ای دارند که به مواد اجازه می دهد در برابر دما و فشارهای بالا (بدون آسیب) مقاومت کنند، پوسیده نشوند، به عناصر قوی واکنش نشان ندهند. علاوه بر این، نصب چنین خطوط لوله بسیار آسان است. ساخت پلاستیک آسان است، با بسته بندی حرارتی فروخته می شود. در این مقاله، ما به برخی از معیارهای کلیدی که برای صاحبان خانه و همچنین لوله کش حرفه ای مهم است، نگاه خواهیم کرد.

عرض لوله های ساخته شده از مواد پلیمری پلی پروپیلن:

از آنجایی که لوله های پلی پروپیلن می توانند در همه شرایط کار کنند، این محصولات کاربردهای زیادی دارند. بخصوص:

تامین آب سرد و گرم برای ساختمان های چند طبقه و خصوصی.

زه کشی

چیدمان در خانه با سیستم گرمایش از کف

دفع آب های زیرزمینی و فاضلاب.

ایجاد سیستم های زهکشی، آبیاری و احیا.

سیستم های تهویه.

سیستم های فشار هوا.

خطوط لوله برای انتقال مواد فعال شیمیایی.

لازم به ذکر است که انواع مختلفی از لوله ها بسته به کاربرد مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به شرایط استفاده، این محصولات تا 50 سال بدون از دست دادن کارایی قابل استفاده هستند.

خواص فیزیکی و مکانیکی لوله پلی پروپیلن:

نقطه ذوب: + 149?

چگالی: 0.9 گرم در متر مربع

مقاومت محصول (الاستیسیته): 24 تا 25 نیوتن بر کیلووات.

ولتاژ: 34 تا 35 نیوتن بر کیلوولت.

پسوند محصول: 50%

نرخ انبساط 0.15 mm/mm S.

هدایت حرارتی (در +20 درجه سانتیگراد): 0.24 W/mS (DIN 52612).

دمای ویژه (+ 20 درجه سانتیگراد): 2 کیلوژول بر کیلوگرم.

مزایا و معایب لوله پلی پروپیلن:

پلی پروپیلن مزایای غیر قابل انکاری نسبت به لوله های فولادی دارد. مواد مقاومتی می تواند شامل موارد زیر باشد:

طول عمر: سازندگان می گویند لوله پلی پروپیلن آب سرد می تواند حداقل 100 سال دوام بیاورد.

وزن کم پلی پروپیلن: وزن لوله پلی پروپیلن در مقایسه با محصولات پلاستیکی و فلزی با طول و قطر مشابه 9 بار سبک تر است.

نصب آسان: فردی بدون مهارت و دانش خاص می تواند چنین سیستم تامین آب را راه اندازی کند.

کاهش سطح صدای بالا: لوله های پلی پروپیلن در ساختمان های مسکونی اجازه سر و صدا را نمی دهند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی: داخل لوله بر اساس فناوری خاصی کار می کند که ذرات جامد را که خط لوله را مسدود می کند؛ حذف می کند.       

همچنین می توان آنها را با مقاومت بالای خود در برابر دماهای پایین و بارهای متغیر شناخت. چنین لوله هایی نیازی به تعمیر و نگهداری خاصی ندارند، آنها در یک بخش قیمت قابل دسترس اعمال می شوند.

اما مهمترین نقایص لوله پلی پروپیلن عبارتند از:

امکان گسترش خط زیاد است که مستلزم نصب جبران کننده های مخصوص می باشد.

تسریع فرسودگی مواد در زیر نور مستقیم خورشید.

پایداری در دماهای پایین که نشان دهنده استفاده از حفاظت اجباری است.

علاوه بر این، خطوط لوله دیواری مجاز به فشرده شدن نیستند، بنابراین تعداد اتصالات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

علامت گذاری لوله پلی پروپیلن:

با علامت گذاری لوله های پلی پروپیلن می توانید از مواد اولیه مصرفی در ساختمان سازی و مشخصات فنی مصالح مطلع شوید. برچسب هایی وجود دارد که نشان دهنده توانایی مقاومت در برابر فشارهای خاص در خط لوله می باشد. اکنون شاخصی را در نظر بگیرید که برخی از خواص مواد را نشان می دهد. شما می توانید لوله ها را در دسته بندی های زیر در بازار ساختمان پیدا کنید.

PPB - محصولات با مقاومت بالا در برابر آسیب مکانیکی و چکش آب، مورد استفاده در سیستم های "کف گرم" و تامین آب سرد.

PHH - لوله های با قطر بزرگ اغلب برای نصب سیستم های تهویه استفاده می شود.

PPR - محصولات جهانی، به همان اندازه در تامین آب سرد و گرم موثر است.

صرف نظر از نشانگر، لوله های پلی پروپیلن پلاستیکی هستند. با این حال، سازندگان اغلب موادی را به مواد خام اضافه می کنند که خاصیت ارتجاعی و پایداری حرارتی مواد را افزایش می دهد.

جهت استعلام قیمت لوله پلی پروپیلن با شماره های مندرج در وب سایت پایپ گستر تماس حاصل فرمایید.